ZICHTTERMIJN & RETOURREGELS

Voor NLHorloges bestellingen geldt een zichttermijn van 30 dagen vanaf de dag van aflevering. Een zichttermijn betekent dat u het product mag bekijken. Houdt er rekening mee dat een artikel niet meer geretourneerd mag worden als u het product gedragen heeft.

Controleer alstublieft direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, verzoeken we u vriendelijk zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om dit te melden.

Bent u niet tevreden over het artikel, dan kunt u het retourneren. U bent zelf verantwoordelijk voor de retourprocedure. Dit betekent dat de retourkosten voor eigen rekening zijn. U dient binnen 14 dagen aan te geven dat u uw bestelling herroept, waarna u nog eens 14 dagen de tijd heeft om uw bestelling naar ons te retourneren. Hierna is het niet meer mogelijk uw bestelling te retourneren, tenzij dit voorafgaande van de bestelling met één van onze medewerkers is besproken.

U kunt het artikel retourneren:

  • binnen de zichttermijn van 30 dagen.
  • als het artikel compleet is in de – voor zover redelijkerwijs mogelijk – originele staat en fabrieksverpakking.
  • aangetekend terugsturen (handtekening voor ontvangst) via een verzender, bijvoorbeeld PostNL. Volgens de algemene voorwaarden van Thuiswinkel is dit niet verplicht, aangezien de verantwoordelijkheid van het verzenden bij u ligt. Echter is onze ervaring dat het beter is om een retourpakket aangetekend te versturen, aangezien bij PostNL (of andere verzenders) in een enkel geval een pakket kwijt kan raken. Wanneer u aangetekend verstuurt bent u verzekerd tegen het kwijtraken van pakketten en wordt een vergoeding uitgekeerd door PostNL wanneer het pakket toch onverhoopt kwijt raakt. De kosten voor de retourzending zijn voor uw rekening.

U kunt uw bestelling retourneren naar:

BFMTrading BV
Kapitein Hatterasstraat 1-03
5015BB Tilburg

RETOUR EN RUILEN

U kunt uw retour of ruiling via onze website aanmelden. Als u in gelogd bent, kunt u dit doen op deze pagina. In uw account kunt u per order inzien tot wanneer u de retourtermijn geldt. Ook kunt eenvoudig aangeven welk artikel u wenst te ruilen of te retourneren.

Retour

Meld uw retour aan via de website en stuur het pakketje zoals hierboven vermeld aan ons terug. U dient het pakketje wel te frankeren
Wanneer uw bestelling via pakketpost is verzonden, raden wij altijd aan deze ook als pakket naar ons te retourneren om beschadigde artikelen te voorkomen. Als klant bent u zelf verantwoordelijk voor het veilig verzenden van uw pakket. Wanneer het artikel tijdens de retourverzending beschadigd, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld.

Aankondiging van uw retour

Download tevens het modelformulier voor herroeping en vul deze in:

Modelformulier voor herroeping

U kunt dit modelformulier gebruiken om binnen 14 dagen na de dag van levering aan ons aan te geven dat u de aankoop wenst te ontbinden. Dit formulier dient u dan in te vullen en aan ons te e-mailen naar info@nlhorloges.nl.

Na deze melding heeft u nogmaals 14 dagen de tijd om het artikel naar ons terug te sturen. U heeft 30 dagen de tijd om uw bestelling te retourneren.

Beoordeling van uw retour

Binnen de zichttermijn heeft u het recht uw aankoop te beoordelen, zoals u dat in een winkel ook zou doen. Echter, als blijkt dat het aan ons teruggestuurde artikel voor andere doeleinden is gebruikt, bijvoorbeeld het dragen ervan, en dat ten gevolge hiervan draagschade is ontstaan, dan bestaat de kans dat eventuele waardevermindering in rekening wordt gebracht. Als blijkt dat de schade een waardevermindering van 100% ten gevolg heeft, dan kan NLHorloges besluiten terugbetaling te weigeren. In dat geval kunt u ervoor kiezen om het artikel op uw kosten door ons aan u te laten terugsturen.

Terugbetaling van gemaakte kosten

Terugbetaling geschiedt zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding van de koop. U krijgt alle gemaakte kosten vergoedt, behalve de kosten voor het retour zenden. Deze kosten zijn voor uw rekening, tenzij het toegestuurde product beschadigingen bevatte of u het verkeerde artikel heeft ontvangen. In dat geval zullen wij de door u gemaakte verzendkosten achteraf aan u vergoeden. Hiermee voldoet NLHorloges aan de Nederlandse Wet.

Verzendwijze van uw retour

NLHorloges adviseert om retourzendingen aangetekend te versturen. Dit is geen verplichting, dit is een advies. U bent als klant zelf verantwoordelijk voor het veilig aankomen van uw pakketje bij NLHorloges, dus aangetekende zendingen geven dan meer zekerheid.

Verwerkingstijd van uw retour

De retourzendingen worden op volgorde van binnenkomst in behandeling genomen en beoordeeld, zodra wij uw retour zending behandelen ontvangt u bericht per e-mail. Verwerking kan tot maximaal 14 dagen in beslag nemen. Indien u wilt weten of uw retour pakketje bij ons binnen is gekomen adviseren wij u de track-en-trace code van uw zending te controleren. Als daar wordt aangegeven dat wij uw pakketje in ontvangst hebben genomen kunt u er vanuit gaan dat uw retourzending zo spoedig mogelijk verwerkt wordt.

Ruilen

Meld uw ruiling aan via de website, tijdens het aanmelden van uw ruiling kunt u direct aangeven voor welk artikel u het te retourneren artikel wenst te ruilen. Let erop dat u de juiste kleur en/of maat aangeeft. Wij maken de nieuwe order dan bij afhandeling van uw retour direct in orde. Mocht er een prijs verschil zijn, betalen wij dit of terug of wij zullen u een verzoek tot bij betaling sturen via de e-mail. Als wij uw betaling ontvangen hebben zal deze order verder afgehandeld worden.

Verkeerd artikel ontvangen
U kunt dezelfde procedure aanhouden als een normale retour, maar tijdens het aanmelden aangeven dat het om een verkeerd geleverd artikel gaat. Mocht een artikel geruild worden door een fout van NLHorloges of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.

Defect artikel
Heeft u een defect of beschadigd artikel ontvangen? Neem dan z.s.m. contact met ons op. Is het defect ontstaan nadat u het artikel heeft gedragen? Dan zijn wij verplicht het artikel eerst terug te sturen naar de leverancier ter reparatie of omruiling. De leverancier beoordeelt het mankement en geeft een passende oplossing.

Retourlabel
Wanneer u een defect of beschadigd artikel heeft ontvangen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice o.v.v. uw ordernummer met bijgevoegde foto’s. U ontvangt van ons een retourlabel waarmee u het pakket kosteloos kunt terugsturen. Mocht na ontvangst van uw pakket blijken dat u onterecht een retourlabel heeft ontvangen, brengen wij de pakketkosten à €6,95 bij u in rekening. Dit wordt in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag.

KLACHTEN EN GESCHILLEN

Heeft u een klacht over onze dienstverlening? Dan horen wij dit graag. U kunt met uw klacht/geschil ook terecht bij het Europese online geschillenplatform (ODR). Wij verwijzen u in dit geval door naar de volgende pagina: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.