home

GARANTIETERMIJN

Wettelijke garantie
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er iets misgaat met uw aankoop, wij zullen dan zorgen dat het zo spoedig mogelijk wordt opgelost. Als u iets koopt, hebt u recht op een goed product. In de wet staat dat het product deugdelijk moet zijn. Dit houdt in dat u te allen tijde mag en kan verwachten dat een product zich gedraagt zoals u dat in alle redelijkheid mag verwachten.

Fabrieksgarantie
Naast de wettelijke garantie geldt er ook een fabrieksgarantie. Dit kan per merk of type product verschillen en staat, indien van toepassing, beschreven in het meegeleverde garantiebewijs. Bij horloges geldt een fabrieksgarantie op het uurwerk van 24 maanden, tenzij anders vermeld.

Garanties op merkproducten worden altijd uitgevoerd door de leverancier. Aangeboden garanties doen geen afbreuk aan de wettelijke rechten voor als consument omtrent garantie en conformiteit.

Uitgesloten van fabrieksgarantie is;**

  • Batterij (tot 3 mnd na aankoop is het wel garantie)
  • Glasbreuk
  • Kroon/ Schroef (let er altijd op dat uw schroef/kroon gesloten is tijdens het dragen)
  • Horlogeband
  • Uitgevallen steentjes tot 3 maanden na aankoop
  • (Draag)schade
  • Verkleuring van het horloge

** Deze uitsluitingen zullen altijd door ons beoordeeld worden. Indien blijkt dat er sprake is van een fabricagefout geldt uiteraard de reguliere garantie.

Waar heeft u recht op als een product niet goed is?

U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms kan de verkoper het product alleen ter reparatie aanbieden bij de leverancier. Wettelijk gezien mag de verkoper dat.

Wanneer is een product niet goed?

  • Als het niet compleet is.
  • Als het beschadigd is.
  • Als het kapot is, of het niet goed doet.
  • Als u er niet mee kunt doen, wat de verkoper gezegd heeft.

Niet alle problemen maken een product ondeugdelijk. Bijvoorbeeld als een product is versleten. Sommige producten moet u ook onderhouden, zoals een auto of een espressoapparaat. Dit geldt ook voor horloges. 

WANNEER VERVALT DE GARANTIE?

De garantie vervalt:

  • Wanneer u het horloge zelf opent
  • Bij onjuist gebruik
  • Wanneer door een val of stoot een mankement ontstaat
  • Bij waterschade (uitgezonderd waterdichte horloges, zie waterdichtheid)
  • Wij raden ten zeerste af om de batterij van een horloge eigenhandig te verwijderen of te vervangen, aangezien dan de garantie vervalt en het horloge niet meer waterdicht is.

U dient extra voorzichtig om te gaan met lederen artikelen. Leder is een natuurproduct en vereist extra onderhoud. Wij raden dan ook af om met lederen sieraden te gaan slapen, sporten, zwemmen en huishoudelijk werk te verrichten. Lederen banden zijn niet bestand tegen water, transpiratie, make-up, parfum en chemische middelen.

HOE TE HANDELEN BIJ GARANTIE OF EEN DEFECT?

Hoe moet ik mijn reparatie aanmelden?
U kunt, als u ingelogd bent in uw account, uw artikel voor garantie of een defect via de website aanmelden op deze pagina. Tijdens het aanmelden van uw reparatie kunt u aangeven wat het probleem is met het product. Wanneer u geen account heeft, kunt u het reparatieformulier downloaden en meesturen in het pakket. Wij raden aan het mankement zo uitgebreid mogelijk te omschrijven. Uw omschrijving wordt door ons gecommuniceerd naar de leverancier. 

Het is belangrijk dat u het artikel goed verpakt en samen met de factuur naar ons verzend. Bent u niet meer in het bezit van de factuur? Dan dient u het ordernummer bij het pakket te vermelden voor een snelle afhandeling. Heeft u uw reparatie niet online aangemeld? Dan is het belangrijk het reparatieformulier bij het pakket toe te voegen.

LET OP: Bij een defect horloge verzoeken wij u vriendelijk het garantiebewijs van het desbetreffende model mee te sturen.

Verzending
Wij raden u aan een artikel in de originele verpakking terug te sturen. U ontvangt deze verpakking ook weer retour wanneer wij het product naar u terugzenden.

Wij verzoeken u het pakket met het product aangetekend (i.v.m. verzekering) te sturen naar;

BFMTrading BV
Kapitein Hatterasstraat 1-03

5015BB Tilburg

Wij adviseren u het pakket aangetekend te verzenden i.v.m. kwijtraken of beschadigen. Dit is niet verplicht. Wanneer u uw pakket aangetekend verstuurd, bent u verzekerd tegen het kwijtraken of beschadigen. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld wanneer een pakket niet of beschadigd bij ons is gearriveerd.

Verwerking van uw reparatie
De retourzendingen worden op volgorde van binnenkomst in behandeling genomen en beoordeeld, u wordt op de hoogte gehouden van de status. Zodra wij meer informatie hebben, stellen we zo spoedig mogelijk een oplossing voor. Houdt u rekening met een reparatietermijn van minimaal 3 tot 4 weken.

Prijsopgave reparatie
Wij streven er altijd naar om producten onder de garantievoorwaarden te laten herstellen. Het kan voorkomen dat er kosten worden gerekend voor het herstel. Er worden alleen kosten berekend wanneer het mankement is ontstaan door eigen toedoen of wanneer de fabrieksgarantie verlopen is.Wanneer er sprake is van een prijsopgave, wordt deze altijd vooraf aan u gecommuniceerd. Wanneer u niet akkoord gaat, dient u zelf de kosten (à €6,95) te voldoen voor de terugzending van het product.

Prijsopgave – niet akkoord
Garantievoorwaarden zijn enkel voor toepassing bij juist gebruik. Wanneer het horloge ten onjuiste is gebruikt, kunnen kosten voor het herstel in rekening worden gebracht. Indien er sprake is van een prijsopgave, wordt deze altijd vooraf aan u gecommuniceerd. Wanneer u niet akkoord gaat, brengen wij de verzendkosten à €6,95 bij u in rekening.

De garantievoorwaarden hebben wij zo uitgebreid mogelijk omschreven. Het kan zijn dat een horloge wel of juist toch niet binnen garantievoorwaarden wordt hersteld. Het merk zal het beslissende eindoordeel geven, welke altijd door ons in acht wordt genomen.

Terugzending van uw reparatie
Wanneer het product hersteld is, wordt het artikel kosteloos naar u verzonden. Per e-mail ontvangt u een terugkoppeling van de reparatie en vind u de bijbehorende Track & Trace code.